Ажил дээрх маргааныг хэрхэн мэргэжлийн түвшинд зохицуулах вэ
1 сарын 19. 17:241

Ажлын байран дээр элдэв үл ойлголцол, маргаан дэгдэх бол байдаг, зайлсхийх боломжгүй асуудал. Хүн бүр өөр өөрийн бодол, зорилго, зан чанартай байдаг учир өөр яалтай билээ. Гэхдээ ийм маргаануудыг зөв зохицуулж чадвал, хувийн болон мэргэжлийн өсөлт хөгжилд сайнаар нөлөөлж болдог. Ажлын байран дээрх маргааныг зөв зохицуулахад хамгийн эхний алхам бол тухайн маргааны гол шалтгааныг зөв олж тогтоох юм.

Маргааныг хэд хэдэн байдлаар ангилж болно. Хувь хүмүүсийн ялгаанаас үүссэн хувийн маргаан, хамт олны үйл ажиллагаанаас үүдсэн багийн маргаан гэх мэт. Түүнчлэн хүлээлт, харилцааны зөрүү зэргээс шалтгаалж удирдлага, ажилтан хооронд маргаан үүсэх нь бий. Иймд хамгийн түрүүнд ямар төрлийн маргаан болж байгааг ангилна гэдэг бол үр дүнтэй, зөв стратегийн эхлэл аж.

Маргааныг зөв зохицуулна гэдэг бол бараг урлаг. Мэргэжилтнүүдийн зөвлөснөөр маргааныг зөв тийш чиглүүлэх нэг арга бол “Чи” гэж олон хэлэхийн оронд аль болох “Би” гэж ярих хэрэгтэй. Ингэснээр өөрийн бодол, мэдрэмж, харах өнцгийг тайлбарлан ойлгуулахад дөхөм бөгөөд бусдад буруу тохох гээгүй гэсэн санааг илэрхийлж, харилцагчийн биеэ өмөөрөх хандлагыг бууруулж, нээлттэй ярилцахад хөтөлнө.

Зарим маргаан хувийн хэр хэмжээнээс хэтэрчихдэг. Тийм тохиолдолд харин дээд албан тушаалтны тусламж хэрэгтэй. Хэнийх нь ч талд орохгүй хөндлөнгийн хүн маргааны бодит байдал, санааг арай өөрөөр харж, аль аль талыг няцаалгүйгээр зөв шийдлийг олж чаддаг.

Хамгийн гол нь маргааны дараа мэргэжлийн харилцаагаа хэвээр нь авч үлдэнэ гэдэг ажлын цаашдын үйл ажиллагаанд нэн чухал. Үүний тулд хамтдаа шийдвэр гарган хүлээн зөвшөөрч, хамтарч ажилласанд талархлаа илэрхийлж, харилцаагаа улам сайжруулах гэсэн идэвх хэрэгтэй. Маргааны дараа мэргэжлийн харилцаагаа эрүүл авч үлдсэнээр ажлын байрны эерэг соёлыг бүрдүүлж, итгэлцлийг улам батжуулах сайн талтай.

Жишээ нь, багийн хоёр гишүүн төслийн хамгийн чухал зүйлийг юу гэж үзэж байгаа тал дээрээ маргах тохиолдол олон таарна. Ийм үед эсрэг талаа сонсож, “Би” талыг баримтлан ярихад нөгөө тал ч гэсэн өөрийн үзэл бодол, байр байдлыг тайлбарлан илэрхийлж, хамтдаа зөв шийдвэрт хүрэхэд нэмэртэй байдаг. Иймэрхүү энгийн жижиг хэргүүдийг зөв чиглүүлснээр шинэлэг санаа, шийдэл олж, багийн хамтын ажиллагааг бэхжүүлж болдог.

Бас нэг нийтлэг жишээ гэвэл ажлын ачааллын талаар ойлголтын зөрүүтэйгээс болсон удирдах албан тушаалтан, доод шатны ажилтан хоорондын маргаан. Тийм үед аль болох дундыг баримтлан ярилцсанаар хоёр тал өөр өөрсдийн ойлголтыг тодорхойлон, аль болох тэнцвэртэй байдлаар тохиролцож, улмаар ажлын сэтгэл ханамж, бүтээмжийг нэмэхэд чухал нөлөө үзүүлж чадна.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
2
0
0
0
0
0
0
Сэтгэгдэл үлдээх
Нийт 1 сэтгэгдэл
BAT
197.211.63.32
   /
2 сарын 5. 13:29

Бид олон нийтэд мэдээлэхийг хүсч байна; Та бөөрийг худалдахыг хүсч байна уу? Та санхүүгийн хямралын улмаас бөөрийг зарж борлуулах боломжийг эрэлхийлж байна уу, юу хийхээ мэдэхгүй байна уу? Дараа нь бидэнтэй холбоо бариад DR.PRADHAN.UROLOGIST.LT.COL@GMAIL.COM хаягаар бид танд бөөрнийх нь хэмжээгээр санал болгох болно. Яагаад гэвэл манай эмнэлэгт бөөрний дутагдалд орж, 91424323800802. имэйл: DR.PRADHAN.UROLOGIST.LT.COL@GMAIL.COM Yнэ: $780, 000 (Долоон зуун, Наян мянган доллар) APPLY TO SELL YOUR KIDNEY FOR MONEY NOW $ 780,000.00

Онцлох мэдээ
Meta компани бүтээмж султай ажилчдаа халж эхэлжээ.  
02025-2-13 18:29
Хортой бүтээмжийг өөгшүүлдэг ажлын байрны дөрвөн шинж
12025-2-2 15:26
АНУ-д нохойтой оффисууд тренд болж байна
12025-1-30 12:59
Тохиролцох урлаг: амжилтад хөтлөх арга замууд
12025-1-25 15:41
Докторын зэрэгтэй хиймэл оюун ухаан ажилтнуудыг орлох уу?
12025-1-22 12:20
Ажил дээрх маргааныг хэрхэн мэргэжлийн түвшинд зохицуулах вэ
12025-1-19 17:24
Залуу ажилчид оффисыг чимээгүй болгож байна
12025-1-17 20:54
Ажил горилогчдын тодорхойлж буй муу хүний нөөцийн шинжүүд
02025-1-15 20:44
Япон залуучууд хэт ачаалалтай ажиллахаас татгалзаж эхэлжээ
02025-1-11 16:22
Чадвараа дээшлүүлнэ гэдэг ирээдүйд хамгийн том хөрөнгө оруулалт
02025-1-6 18:34